پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   اتحادیه امور صنفی سموم کشاورزی در شهرستان البرز تشکیل می‌شود
24 بهمن 1395 , ساعت 13:05

اتحادیه امور صنفی سموم کشاورزی در شهرستان البرز تشکیل می‌شود

در راستای ساماندهی پسماندهای کشاورزی با موافقت فروشندگان سموم کشاورزی در شهرستان البرز، اتحادیه امور صنفی فروشندگان سموم در این شهرستان تشکیل خواهد شد

در راستای ساماندهی پسماندهای کشاورزی با موافقت فروشندگان سموم کشاورزی در شهرستان البرز، اتحادیه امور صنفی فروشندگان سموم در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، در جلسه تشکیل هیئت موسس اتحادیه فروشندگان سموم و ساماندهی ظروف حاوی آفت‌کش‌های شیمیایی (پسماندهای ویژه کشاورزی) که با حضور کارشناسان حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان البرز و فروشندگان سموم این شهرستان برگزار شد، برای تشکیل اتحادیه رأی‌گیری انجام شد که فروشندگان سموم با موافقت برای تشکیل اتحادیه  نماینده خود را برای عضویت در هیئت مؤسس اتحادیه امور صنفی فروشندگان سموم معرفی کردند.

در این جلسه در زمینه قوانین حفظ نباتات مرتبط با سم‌فروشی‌ها، قوانینی که فروشندگان سموم ملزم به رعایت هستند و لزوم جمع‌آوری ظروف سموم و ساماندهی ظروف حاوی آفت‌کش‌ها مطالبی ارائه شد.

گفتنی است مزایای تشکیل اتحادیه فروشندگان سموم کشاورزی‌، الزام در فروش سموم با نسخه گیاه‌پزشک، برنامه‌ریزی برای امور رفاهی سم‌فروشی‌ها، نظارت مناسب بر اعضا، تصمیم‌سازی برای گسترش فعالان این حوزه، آموزش‌های صنفی و ایجاد فرصت‌های شغلی و درآمدی و لزوم آمادگی برای حمایت فرهنگ سازی جهت جمع‌آوری ظروف سموم از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود .

 

۴۶۳ نفر در شهرستان آبیک جذب فعالیت های بخش کشاورزی شدند

بیژن لطفی اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی، و حمایت از تولیدبخش کشاورزی، در ۱۰ ماهه اول سال جاری ۴۶۳ نفر در این شهرستان در زیر بخشهای کشاورزی مشغول به کار شدند. سهمیه اشتغال در این شهرستان نسبت به سال گذشته از ۱۲۱ نفر به ۴۶۳ نفر افزایش چهار برابری داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک بیان کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۴۶۳ نفر از این سهمیه محقق شده و در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است. با این میزان اشتغالزایی ایجاد شده؛ بیش از ۱۰۰ درصد سهیمه اشتغال در این شهرستان محقق شده است.

 

۴۳۰ ماشین خود گردان کشاورزی در شهرستان بوئین زهرا پلاک گذاری شد

مجید اسماعیلی مدیر جهادکشاورزی شهرستان بوئین زهرا از اجرای طرح پلاک‌گذاری ماشین آلات خودگردان کشاورزی برای ۴۳۰ دستگاه در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ فقره پرونده پلاک گذاری برای ماشین آلات خود گردان با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان تشکیل شده است .

اسماعیلی گفت: از این تعداد ۴۳۰ فقره با همکاری پلیس راهور جهت صدور پلاک برای ماشین آلات خودگردان کشاورزی شامل تراکتور و کمباین که عمر آنها کمتر از ۱۳سال است اجرا شده که در مرحله بعدی تراکتورهای با عمر ۱۳تا۲۵ سال بازدید و پلاک گذاری خواهند شد.

وی ادامه داد: از سال آینده توزیع سوخت برای تراکتورهای فاقد پلاک قطع خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/nPmh86

خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

یحیی ابطالی معاون فنی سازمان حفظ نباتات با اشاره به وضعیت ساماندهی سموم اظهار داشت: سالانه از 10 هزار تن تکنیکال سم، 25 الی 27 هزار تن ماده مؤثره در داخل و مابقی در سبد ...
وزیر جهاد کشاورزی از ممنوعیت مصرف ۱۰۸۲ فقره کود وارداتی یا تولیدی در مزارع کشور خبر داد. مهندس محمود حجتی روز یکشنبه در مجمع ملی سلامت که با حضور رئیس‌جمهور و برخی از وزرا در مرکز ...
  محمود حجتی دیروز یک‌شنبه روز پرترافیکی را پشت سر گذاشته است. از سویی پیش از ظهر امروز در سازمان تحقیقات به مناسبت هفته پژوهش به تقدیر از نمونه‌های حوزه پژوهش کشاورزی پرداخت و از سوی ...
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور در مراسم افتتاحیه این سمینار که روز سه شنبه با حضور معاونین تولیدات گیاهی و مدیران حفظ نباتات کلیه استانها ...
No Thoughts on اتحادیه امور صنفی سموم کشاورزی در شهرستان البرز تشکیل می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>