پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   نظارت الکترونیک بر مزارع ذرت و گندم 6 استان اجرا شد
24 بهمن 1395 , ساعت 17:27

رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور خبر داد:

نظارت الکترونیک بر مزارع ذرت و گندم ۶ استان اجرا شد

رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور گفت: تاکنون روندهای اجرایی در مزارع گندم و ذرت 6 استان با نرم افزار و سامانه الکترونیک زیر پوشش قرار گرفته است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این سامانه به سایر استان های کشور تعمیم داده شود

رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور گفت: تاکنون روندهای اجرایی در مزارع گندم و ذرت ۶ استان با نرم افزار و سامانه الکترونیک زیر پوشش قرار گرفته است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این سامانه به سایر استان های کشور تعمیم داده شود.
محمدحسن عصاره امروز (یکشنبه) در آیین انتقال دستاوردهای پژوهشی کشاورزی و انتقال دانش فنی به بخش خصوصی افزود: با توجه به امکانات اقتصادی دولت، ابزارهای نوین و دانش‌بنیان به بخش کشاورزی کمک موثری می کند؛ بنابراین در ۲ سال گذشته نرم افزار کنترل مزارع با استفاده از سیستم‌های گیرنده، فرستنده و تبادل اطلاعات زیر نظر طراحی شد. وی تصریح کرد: تصاویر لحظه‌ به لحظه از مزارع توسط کارشناس به مرکز مخابره می شود و اطلاعات دقیق درباره روندها در دسترس قرار می گیرد.
این مسوول اضافه کرد: هرچند سامانه نظارت الکترونیکی ساخته موسسه تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر و نهال کشور است اما سازمان‌های دیگری مانند محیط زیست می‌توانند برای نظارت بر محیط‌بانان یا جنگل‌بانان از این سیستم استفاده کنند.
رییس موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، تولید بذر را یکی از حساسترین مسائل در بخش کشاورزی برشمرد و گفت: تولید بذر کیفی در بخش کشاورزی به قدری حیاتی است که در برخی کشورها هر پنج عدد بذر سبزی و صیفی با قیمت یک دلار به فروش می‌رود.
وی اعلام کرد: در ایران برای تولید ۵۰۰ هزار تن بذر گندم، سالیانه تا ۵۰ هزار قطعه زمین در اندازه‌های مختلف به مساحت ۲۲۰ هزار هکتار انتخاب می شود و زیر کشت بذر می رود.
گفتنی است، امروز در مراسمی از ۲۲ دستاورد پژوهشی بخش کشاورزی رونمایی شد و فناوری و دانش فنی آنها از سازمان تحقیقات کشاورزی به بخش خصوصی انتقال یافت.
در این آیین تفاهمنامه انتقال فناوری و دانش فنی در بخش های بیوتکنولوژی، منابع طبیعی، تولید و تکثیر انواع بذر پنبه، گل و گیاهان زینتی، میوه های معتدله و سردسیری، مرکبات و میوه های نیمه گرمسیری و دیم امضا شد.
در آیین امضای این تفاهمنامه ها رییس سازمان تحقیقات کشاورزی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان شرکت های بخش خصوصی حضور داشتند.

لینک کوتاه خبر: https://goo.gl/V54KVm

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

رئیس سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی گفت: 6800 برند فرمول کود و 14 هزار مورد سموم مورد آزمایش قرار گرفته که ۱۵ درصد از انواع کودها و ۷ درصد از انواع سموم طی آزمایشات ...
No Thoughts on نظارت الکترونیک بر مزارع ذرت و گندم ۶ استان اجرا شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>