پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, ایران  »   بازبینی استانداردهای مواد غذایی و باقیمانده آفت کش ها در چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس
8 اردیبهشت 1395 , ساعت 17:10

با حضور نمایندگان ایران صورت می گیرد:

بازبینی استانداردهای مواد غذایی و باقیمانده آفت کش ها در چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس

بررسی روش های ردیابی، شناسایی و کاهش باقیمانده سموم و مواد شیمیایی در محصولات کشاورزی غذایی و بازبینی استانداردهای مواد غذایی مهمترین محورهای چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس است.

به گزارش ایرنا، کدکس (Codex) یا «کد مواد غذایی» مجموعه ای از استانداردهای بین المللی، کدهای عملیاتی، دستورالعمل ها و دیگر پیشنهادهای مرتبط با تولید و ایمنی مواد غذایی است.
هدف های اصلی کدکس محافظت از سلامت مصرف کنندگان و اطمینان از شیوه های عادلانه در تجارت بین المللی مواد غذایی است.
استانداردهای کدکس از سوی سازمان جهانی تجارت به عنوان یک مرجع بین المللی برای حل اختلافات مربوط به ایمنی مواد غذایی و حمایت از مصرف کننده شناخته شده است.
نخستین نشست کدکس اکتبر سال ۱۹۶۳ در شهر «رم» ایتالیا و نشست چهل و هفتم آن مارس ۲۰۱۵ در شهر «شیان» چین برگزار شد.
اکنون نیز چهل و هشتمین نشست با موضوع «سلامت غذا و باقیمانده آفت کش ها» از ششم تا یازدهم اردیبهشت ماه در شهر چانگینگ چین در حال برگزاری است.
به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ملی استاندارد ایران در چهل و هشتمین اجلاس بین المللی کدکس غذایی حضور دارند.
سازمان های جهانی بهداشت و خواروبار و کشاورزی ملل متحد برای برگزاری این اجلاس همکاری می کنند.
سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۶۱ میلادی ایده کدکس را مطرح کرد و سازمان جهانی بهداشت یک سال بعد به آن پیوست.
به گزارش ایرنا، اقتصاد چین از اواخر دهه هفتاد قرن ۲۰ روندی رو به رشد به خود گرفت؛ به طوری که بر اساس برابری قدرت خرید، چین دارای دومین اقتصاد بزرگ جهان و یک بازیگر اصلی در اقتصاد جهانی شد.
این کشور یکی از تولید کننده های برنج، گندم، سیب زمینی، ذرت، بادام زمینی، چای، ارزن، جو، کتان و ماهی فراورده‌های اصلی کشاورزی است و از این رو، از برگزاری نشست های کدکس در خاک خود استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

رئیس مؤسسه تحقیقات گیاه پزشکی با اعلام اینکه روش تولید برنج سالم ایرانی بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در همه استان های شمالی کشور توسعه می یابد، از تعمیم این روش ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
آفت کش ها نه تنها برای حشرات مضر کشنده هستند، بلکه ممکن است به مهم ترین گرده افشان های طبیعت نیز آسیب برسانند. خوشبختانه، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک درمان ...
No Thoughts on بازبینی استانداردهای مواد غذایی و باقیمانده آفت کش ها در چهل و هشتمین اجلاس جهانی کدکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>