پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز باغات مرکبات بابل با 134 هزار لیتر/کیلو سم + لیست سموم
6 مرداد 1401 , ساعت 8:25

مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز باغات مرکبات بابل با ۱۳۴ هزار لیتر/کیلو سم + لیست سموم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از مبارزه سمپاشی نوبت اول با آفات و بیماریها با استفاده از 133 هزار لیتر/کیلو در باغ های مرکبات این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل از مبارزه سمپاشی نوبت اول با آفات و بیماریها با استفاده از ۱۳۳ هزار لیتر/کیلو در باغ های مرکبات این شهرستان خبر داد.

محسن علی گل زاده با اشاره به اینکه سمپاشی مرکبات در واقع روشی است که به واسطه آن از ریشه، ساقه گیاه و میوه حفاظت می شود بر ضرورت سمپاشی مرکبات در زمان مناسب تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل بیان کرد: حشرات، باکتری ها، ویروس ها و قارچ هایی هستند که به مرکبات حمله می کنند، در صورتی که در پروسه پرورش مرکبات به این موارد دقت نشود و مبارزه با آفات و بیماریهای مرکبات صورت نگیرد، شاهد عدم رشد مناسب مرکبات خواهیم بود.

این مسوول با بیان اینکه بهترین زمان برای عملیات کود دهی مرکبات و یا سم پاشی بستگی به فصل دارد که باید به آن دقت شود، تصریح کرد: از اواخر خرداد ماه امسال، نوبت اول مبارزه با آفات و بیماریهای مرکبات با مصرف بیش از ۱۳۳ هزار و ۷۱۴ لیتر/کیلو سم در این شهرستان انجام شد.

وی تصریح کرد: مبارزه با بیماریها در ۹ هزار و ۴۰۵ هکتار با مصرف ۴۲ هزار و ۳۲۲ لیتر/کیلو سموم مانکورب، رورال تی اس، مبارزه با شته ها در ۴ هزار و ۴۰ هکتار با مصرف ۶ هزار و ۲۴۰ لیتر/ کیلو سموم کنفیدور، استامی پراید و مالاتیون، مبارزه با شپشکها و سپردار قهوه ای و قرمز در ۱۵ هزار و ۷۱۰ هکتار با استفاده از ۲۷ هزار و ۵۸۵ لیتر/کیلو سموم آدمیرال، دورسبان، استامی پراید و ۱۴۱ و ۳۹۰ لیتر روغن، مبارزه با کنه قرمز در ۱۳ هزار و ۸۵۴ هکتار با مصرف ۲۰ هزار و ۷۲۷ لیتر/کیلو سموم نیسرون، اورتوس، نئورون و انویدور و مبارزه با علف هرز در ۶ هزار و ۱۴۰ هکتار با مصرف ۳۶ هزار و ۸۴۰ لیتر/کیلو علف کش رانداب و پاراکوات انجام شد.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمان مناسب برای مبارزه شیمیایی نوبت دوم با آفت بالشک مرکبات از ۲۵ شهریور ماه امسال به مدت ۳ هفته است. به نقل ...
به گزارش روابط عمومی پژوهشکده مرکبات و میوه‌های نیمه گرمسیری، به نقل از سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران مدیریت حفظ نباتات، تصمیمات متخذه در جلسه پیش ‌آگاهی استان مازندران در خصوص کنترل آفات ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی علیه آفت بالشک مرکبات از 27 خرداد ماه به مدت 3 هفته از تاریخ شروع مبارزه اعلام کرد. به نقل ...
No Thoughts on مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز باغات مرکبات بابل با ۱۳۴ هزار لیتر/کیلو سم + لیست سموم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>