جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان شمالی, گزارش های ویدئویی  »   سمپاشي بموقع براي مقابله با سفيدک انگور + فیلم
19 خرداد 1399 , ساعت 14:45

سمپاشی بموقع برای مقابله با سفیدک انگور + فیلم

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است.

سفیدک داخلی یکی از خسارت بارترین آفات باغ های انگور است و اطلاع رسانی بموقع و سمپاشی در زمان مناسب، عامل اساسی در کنترل بیماری سفیدک سطحی انگور است.

مدیر جهاد کشاورزی بجنورد در بازدید از تاکستان های این شهرستان گفت: با استفاده از دستگاه های هوشمند هواشناسی، زمان مناسب سمپاشی به اطلاع باغداران می رسد.

یحیی رمضانی از کاهش سطح خسارت سفیدک سطحی انگور در این شهرستان در مقایسه با سال های قبل خبر دادو گفت:با توجه به فعالیت شبانه روزی اعضای شبکه مراقبت و کارشناسان حفظ نباتات، امسال شاهد کاهش چشمگیر شیوع بیماری سفیدک دروغین انگور در باغ های شهرستان بودیم و با نصب پنل های هوشمند دیتالاگر در برخی از باغ ها، زمان دقیق سمپاشی تعیین و توسط کارشناسان جهاد کشاورزی برای اقدام به موقع، به باغداران اطلاع رسانی شد.

وی گفت:اگر سمپاشی در اوج فعالیت انجام نشود، دیگر نمی توان جلوی گسترش آفات را گرفت بنابراین تعیین دقیق ترین زمان برای سمپاشی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شهرستان بجنورد دارای ۶۸۰۰ هکتار باغ انگور آبی و دیم است و تاکداران این شهرستان از ابتدای سال زراعی جاری باتوجه به توصیه های کارشناسان حفظ نباتات اقدام به ضدعفونی ۱۲۷۵ هکتار  باغ بعد از هرس و ۴۲۰۰ هکتار قبل از گل کردند و این روند در روزهای آتی ادامه خواهد داشت.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هم با معرفی بیشتر این بیماری، به تاکداران توصیه هایی کرد.

.

گزارش ویدئویی را در لینک زیر ببینید:

خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط

No Thoughts on سمپاشی بموقع برای مقابله با سفیدک انگور + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>