پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   کارگاه آموزشی بین المللی با موضوع Xylella fastidiosa و سندرم زوال درختان زیتون (OQDS)
4 خرداد 1395 , ساعت 8:48

در باری ایتالیا برگزار گردید:

کارگاه آموزشی بین المللی با موضوع Xylella fastidiosa و سندرم زوال درختان زیتون (OQDS)

کارگاه آموزشی بین المللی با موضوع باکتری Xylella fastidiosa و سندرم زوال درختان زیتون (OQDS) در باری ایتالیا برگزار گردید.

کارگاه آموزشی بین المللی با موضوع باکتری Xylella fastidiosa و سندرم زوال درختان زیتون (OQDS)  در باری ایتالیا برگزار گردید.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از سایت معاهده بین المللی حفظ نباتات (IPPC)، کارگاه آموزشی بین المللی با موضوع باکتری Xylella fastidiosa و سندرم زوال درختان زیتون (OQDS)  در باری، ایتالیا برگزار گردید.

این کارگاه توسط فائو و با حمایت سازمان حفاظت نباتات خاور نزدیک (NEPPO) و سازمان حفظ نباتات اروپا (EPPO) از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ آوریل برگزار شد. این نخستین کارگاه آموزشی بین المللی از زمان اولین گزارش وقوع این بیماری مخرب در درختان زیتون در ایتالیا در سال ۲۰۱۳ بود.

بیش از ۱۴۰ شرکت کننده از ۳۶ کشور جهان در این کارگاه شرکت داشتند.

اهداف برگزاری کارگاه شامل هشدار دهی و آگاهی رسانی پیرامون بیماری باکتریایی زوال درختان زیتون و اثرات و عوارض بالقوه و نحوه مدیریت آن، به اشتراک گذاشتن اطلاعات و تجربیات در زمینه قانون گذاری، ارتباطات، آموزش و اقدامات عملی انجام شده در ارتباط با ریشه کنی، پیشگیری و مدیریت بیماری و بحث و گفتگو پیرامون استراتژی ها، تاکتیک ها و اقدامات ضروری در جهت افزایش قابلیت ها در بازرسی ها، نظارت و مراقبت، ردیابی و مدیریت بیماری و اقدام در جهت ایجاد همکاری های نزدیک در سطح ملی، منطقه ای و جهانی  در مقابله با این بیماری ویرانگر بود.

در این کارگاه به شرکت کنندگان آموزش های لازم در زمینه نحوه انجام بازرسی ها، ردیابی  و کنترل بیماری و نیز نمونه برداری از حشرات ناقل و گیاهان آلوده داده شد. همچنین اپلیکیشن موبایلی XylApp که به جمع آوری اطلاعات مزرعه ای و انتقال سریع آنها به وب سرور مرکزی کمک می کند معرفی گردید.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/9jirNj

مطالب مرتبط

قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
سرپرست حفظ نباتات استان کرمان از برگزاری یک دوره آموزشی به منظور آگاه سازی فروشندگان سموم، دوره بازآموزی ویژه داروخانه‌های گیاهپزشکی تحت عنوان "آشنایی با قوانین، ضوابط و مقررات و تخلفات" خبر داد....
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مجوز موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آفریقای جنوبی را ابلاغ کرد. هیأت وزیران در جلسه ۱۵ تیر ۱۴۰۱، با ...
No Thoughts on کارگاه آموزشی بین المللی با موضوع Xylella fastidiosa و سندرم زوال درختان زیتون (OQDS)

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>