پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   اجرای طرح سایبان باغ‌ها در مرودشت
6 دی 1399 , ساعت 18:52

اجرای طرح سایبان باغ‌ها در مرودشت

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت از احداث سه هکتار سایبان باغ در قالب دو طرح در باغ‌ها انگور با استفاده از تسهیلات کم بهره صندوق توسعه ملی در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا مختاری شنبه ۶ دی در تشریح جزییات اجرای این طرح به خبرنگاران گفت: این طرح هابا هزینه پنج میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار با نرخ ۱۰ درصد که پس از بهره برداری و اختصاص یارانه تسهیلات بهره آن به ۶ درصد خواهد رسید.

او افزود: علاوه بر طرح‌های اجرا شده، ۱۴ طرح با مساحت ۴۴ هکتار نیز به منظور دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که پس از طی مراحل قانونی و دریافت تسهیلات نسبت به اجرای طرح اقدام خواهند کرد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت با بیان این که طرح مذکور در شمار طرح‌های تولید در محیط های کنترل شده است، خاطرنشان کرد: احداث سایبان از جمله طرح‌های اولویت دار بخش باغبانی است و به همین دلیل مشمول تسهیلات کم بهره شده است.

مختاری با اشاره به اینکه این پوشش‌ها در محصولات مختلف باغی و با اهداف متفاوت احداث می‌شوند، گفت: کاهش خسارت فیزیو لوژیکی و طبیعی، حفظ محصولات از خسارت تگرگ، آفتاب سوختگی، پرندگان، زنبور و … از جمله مزایای احداث سایبان‌هاست.

او عنوان کرد: مجوز احداث سایبان از سال ۹۷ با ابلاغ دستورالعمل‌های مربوطه از سوی وزرات جهاد کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی و با تفویض اختیار به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

مختاری ادامه داد: هزینه بالای احداث، تامین وثایق بانکی و… از جمله مشکلاتی است که تا کنون همه باغداران معرفی شده به بانک موفق به اخذ تسهیلات و اجرای طرح نشده‌اند.

او بالابردن تولید در واحد سطح و عمر اقتصادی درختان، تولید محصول با کیفیت و بازار پسند و مدیریت هزینه‌های تولید را از اهداف مهم احداث سایبان باغ‌ها عنوان کرد.

کارشناس باغبانی جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه احداث سایبان و پوشش‌های توری در باغ‌های انگور از جمله ضرورت‌های باغی است، یادآور شد: باغداران انگور می‌توانند به منظور دریافت مشاوره و اخذ مجوز احداث و تسهیلات اجرای طرح سایبان به کارشناسان باغبانی در مراکز خدمات جهاد کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

.

عکس تزئینی و آرشیوی است.

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

مصاحبه زنده تلویزیونی دکتر ولی‌اله بنی عامری، عضو هیات علمی بخش تحقیقات حشره شناسی کشاورزی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در مورد "سايه بان درختان ميوه" ساعت 19 روز شنبه 7 تيرماه سال‌جاری در ...
اولین سایبان باغی در قیروکارزین در حال ساخت است . مسئول طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: ساخت سایبان باغی در قیروکارزین با اعتباری بالغ بر ...
مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: تا پایان فصل برداشت در سالجاری تولید میوه لیمو ترش با افزایش ۱۲۸ هزارتنی نسبت به سال گذشته به ۶۷۰ هزار تن خواهد ...
ایجاد سایبان در باغات میوه برای جلوگیری از آسیب‌های بخش کشاورزی و حوادث غیرمترقبه ضروری است. مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این طرح در راستای ایجاد سایبان در باغات میوه برای جلوگیری ...
No Thoughts on اجرای طرح سایبان باغ‌ها در مرودشت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>