برگزاری اولین گردهمایی کریدور توسعه فناوریهای آفتکش های بیولوژیک و غیر شیمیایی
برگزاری اولین گردهمایی کریدور توسعه فناوریهای آفتکش های بیولوژیک و غیر شیمیایی

اولین گردهمایی کریدور توسعه فناوریهای آفتکش های بیولوژیک و غیر شیمیایی به صورت ویدیو کنفرانس در سازمان حفظ نباتات برگزار شد. این گردهمایی با حضور اساتید، محققان، متخصصان، مسئولان اجرایی ، انجمن ها، شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی به صورت حضوری و ویدیو کنفرانس در روز یکشنبه ۵ بهمن ماه در سازمان حفظ […]

اولین گردهمایی کریدور توسعه فناوریهای آفتکش های بیولوژیک و غیر شیمیایی به صورت ویدیو کنفرانس در سازمان حفظ نباتات برگزار شد.

این گردهمایی با حضور اساتید، محققان، متخصصان، مسئولان اجرایی ، انجمن ها، شرکت ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی به صورت حضوری و ویدیو کنفرانس در روز یکشنبه ۵ بهمن ماه در سازمان حفظ نباتات برگزار شد

به دنبال دو مرحله فراخوان عمومی سازمان حفظ نباتات در راستای توسعه فناوریهای نوین آفتکش های بیولوژیک و غیر شیمیایی ۲۲ عنوان موضوع و طرح در زمینه فناوری های تولید آفتکش های بیولوژیک و غیرشیمیایی به این سازمان ارسال شد.

در این جلسه دکتر لطیفیان معاون کنترل آفات سازمان، ضمن تبیین مسیر توسعه آفتکش های بیولوژیک و غیرشیمیایی کشور و اهداف این گردهمایی مهم، تشکیل شبکه های ارتباطی و هم افزایی و هم اندیشی در بین تمامی حوزه های پژوهشی، علمی، آموزشی، ترویجی و اجرایی کشور را موجب تسریع و تحول در زمینه توسعه فناوری های تولیدآفتکش های بیولوژیک و غیرشیمیایی دانست و تاکید کرد که توسعه دانش و فناوری این قبیل از آفتکش ها و نهادینه شدن ان در کشور باعث عدم وابستگی کشور در این حوزه خواهد شد.

دکتر امینی نماینده حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در ادامه گردهمایی به تبیین شیوه های حمایت از فناوری های نوین و شرکت های دانش بنیان در زمینه آفتکش ها اشاره داشته و گفت: تاکنون یازده طرح از بیش از ۴۰ طرح ارسالی در زمینه آفتکش ها برای حمایت مورد تأیید قرار گرفته که ۹ طرح مربوط به آفتکش های بیولوژیک و غیرشیمیایی می باشد.

در ادامه گردهمایی، طرح ها با ارایه مجریان در حضور اساتید، محققان، متخصصان، مسئولان اجرایی، انجمنها، شرکتها و سرمایه گذاران بخش خصوصی مورد ارزیابی واقع و وضعیت و چگونگی ادامه مسیر برای بهره برداری بهینه از آنها مشخص شد.