جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   ایران, جهان  »   احتمال ممنوعیت واردات گوجه فرنگی ایران به روسیه
10 دی 1399 , ساعت 6:45

احتمال ممنوعیت واردات گوجه فرنگی ایران به روسیه

وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد: ممکن است عرضه گوجه فرنگی ایرانی را به دلیل ویروس ممنوع کند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی تحت وزارت کشاورزی فدراسیون روسیه اعلام کرد: ممکن است عرضه گوجه فرنگی ایرانی را به دلیل ویروس ممنوع کند.

این وزارتخانه گفت، که وزارت کشاورزی ممکن است واردات گوجه فرنگی از ایران را در ارتباط با تشخیص ویروس روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی (توباموویروس) در محصولات محلی موقتاً ممنوع کند.

این سازمان گفته، که این وضعیت در جریان مذاکرات با نمایندگان وزارت کشاورزی ایران مورد بحث قرار گرفته است.

در اعلامیه مطبوعاتی آمده است: در جریان مذاکرات، طرف روسی گزارش داد که در حین کنترل گیاه پزشکی قرنطینه در میوه های گوجه فرنگی که از ایران به خاک فدراسیون روسیه آمده، ویروس میوه قهوه ای گوجه فرنگی (توباموویروس) شناسایی شد.

در آینده نزدیک، سازمان فدرال نظارت بر دامپزشکی و گیاه پزشکی قصد دارد اعلان های مربوط به نقض الزامات بهداشتی بین المللی و روسیه را برای طرف ایرانی ارسال کند.

در بیانیه آمده است: وزارت کشاورزی روسیه همچنین اعلام کرد که حق اعمال محدودیت های موقت بر واردات این محصولات از ایران را برای خود محفوظ می داند.

این سازمان همچنین گزارش داده است که ایرانیان قول داده اند که به سرعت تحقیقات رسمی را انجام داده و در صورت لزوم، اقدامات فوری را انجام خواهند داد.

مطالب مرتبط

قابلیت‌های اقتصادی بوشهر کم نیستند از صنایع نفتی و دریایی گرفته تا رونق کشاورزی با نخل‌های سر به فلک کشیده و تولید گوجه‌فرنگی در خارج از فصل، درست زمانی که در مختلف کشور ...
استان بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه‌فرنگی کشور محسوب می‌شود به‌گونه‌ای که این استان نخستین تولید کننده نشای گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای و تولید کننده نخست خارج از فصل این محصول در ایران است....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه بیماری ویروسی چروکیدگی قهوه‌ای میوه گوجه فرنگی خسارت بسیار بالایی را به محصولات می‌تواند وارد کند گفت: در صورت هرگونه غفلتی به ...
وزارت کشاورزی جمهوری قزاقستان به سرویس فدرال نظارت بر امور دامپزشکی و بهداشت گیاهی روسیه در ارتباط با ممنوعیت وارد گوجه فرنگی از کشور آذربایجان به این کشور به علت وجود آلودگی به ...
No Thoughts on احتمال ممنوعیت واردات گوجه فرنگی ایران به روسیه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>