جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گزارش های ویدئویی, گیلان  »   کنترل کیفی محصولات صادراتی در گمرک آستارا + فیلم
14 دی 1400 , ساعت 9:14

کنترل کیفی محصولات صادراتی در گمرک آستارا + فیلم

پس از انتشار خبر برگشت برخی محصولات کشاورزی از کشورهای مقصد به کشور ، کیفیت محصولات صادراتی از گمرک آستارا با نظارت بیشتری کنترل می شود.


در روزهای گذشته شاهد برگشت برخی از محصولات صادراتی ایران از کشورهای مقصد بودیم .

پس از انتشار خبر برگشت برخی محصولات کشاورزی از کشورهای مقصد به کشور ، کیفیت محصولات صادراتی از گمرک آستارا با نظارت بیشتری کنترل می شود.

۸۵ درصد صادرات محصولات کشاورزی ایران به کشورهای اوراسیا از مرز آستارا انجام می شود و نظارت بر کیفیت محصولات کشاورزی بر عهده کلینیک های تخصصی گیاه پزشکی جهاد کشاورزی و واحد قرنطینه نباتی در مرز است .

.

.

نظارت بر صادرات از طریق دو پست قرنطینه در انزلی و آستارا


محصولات کشاورزی صادرات گیلان و منطقه در دو پست قرنطینه انزلی و آستارا به دقت کنترل می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت : ۸۵ درصد محصولات کشاورزی صادراتی ایران به کشور‌های اوراسیا از طریق مرز‌های آستارا صادر می‌شود و لازم است محصولات کشاورزی را که در باغ‌های استان و منطقه تولید می‌شود به دقت کنترل شود.

محمد ابراهیم محمدی در بازدید از پست قرنطینه نباتی گمرک آستارا اضافه کرد: گیلان دو پست قرنطینه نباتی در مرز آستارا و شهرستان انزلی دارد که بیشتر محصولات وارداتی از کشور روسیه مانند چوب و غلات و عمده محصولات صادراتی در این دو پست قرنطینه می‌شود.

وی با اشاره به صادرات روزانه کیوی افزود : در همین فصل کاهو ، فلفل دلمه ، محصولات گلخانه‌ای و بادمجان از سایر استان‌های کشور وارد آستارا شده و از این مرز به کشور‌های اوراسیا صادر می‌شود.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان کرد : محصولات کشاورزی گیلان و بسیاری از استان‌های کشور از مرز آستارا صادر می‌شود و صدور گواهی بهداشتی باید بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی باشد.

محمد ابراهیم محمدی ادامه داد: در روز‌های گذشته مشکلاتی در رابطه با محصولات صادراتی ایران به اوراسیا پیش آمد و گواهی سلامت محصول و باقی مانده سموم، فلزات سنگین، آفت کش‌ها و نیترات مدنظر کشور‌های مقصد از جمله دلایل برگشت محصولات بوده است.
وی با توصیه به کشاورزان در رعایت دستورالعمل‌های مصرف سموم گفت : دلیل اصلی مشکلات به وجود آمده این است که وقتی یک سم و آفت کش محصول کشاورزی در کشوری ثبت نشود از نظر آن کشور دچار مشکل است.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: اولین گزارش مشاهده آفت برگ خوار پاییزه در استان از شهرستان داراب دریافت شده است. مجتبی دهقان پور در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره ...
No Thoughts on کنترل کیفی محصولات صادراتی در گمرک آستارا + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>