مبارزه با لارو پروانه تک نقطه ای در ۳۵۰۰ هکتار شالیزار میاندورود
مبارزه با لارو پروانه تک نقطه ای در ۳۵۰۰ هکتار شالیزار میاندورود

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از مبارزه با لارو پروانه تک نقطه ای برنج در ۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد. سید اسماعیل علوی از مبارزه با لارو پروانه شب پره تک نقطه ای برنج در شالیزارهای شهرستان میاندورود خبر داد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه این شهرستان […]

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از مبارزه با لارو پروانه تک نقطه ای برنج در ۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان خبر داد.

سید اسماعیل علوی از مبارزه با لارو پروانه شب پره تک نقطه ای برنج در شالیزارهای شهرستان میاندورود خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود با بیان اینکه این شهرستان دارای ۸ هزار و ۵۹۲ هکتار شالیزاری است، افزود: مبارزه با لارو پروانه تک نقطه ای برنج در ۳ هزار و ۵۷۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان انجام شد.

وی با بیان اینکه شب پره تک نقطه ای برنج در اکثر نقاط جهان انتشار دارد و لارو این آفت برگخوار است، گفت: در سنین اول فقط از پارانشیم برگ ولی در سنین بالا از تمام قسمت های برگ تغذیه می کند و علاوه بر تغذیه آن از خوشه های برنج زیاد مشاهده شد و در انبوه بالا ممکن است حتی جوانه انتهایی را نیز قطع کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود روش های کنترل این آفت را کنترل زراعی زهکشی مزرعه و خشک کردن چمنزارها یا باتلاق‌ها برای جلوگیری از تجمع لاروها، کنترل مکانیکی از بین بردن علفهای هرز حاشیه مزارع برنج، کنترل فیزیکی نصب تله‌های نوری (الکتریکی و فانوسی) در مزرعه، کنترل بیولوژیکی و رهاسازی زنبور تریکوگراما ۷ روز پس از اولین شکار حشرات کامل طی سه نوبت به فاصله هر هفته، کنترل شیمیایی با استفاده از سموم مجاز طبق دستورالعمل حفظ نباتات برشمرد.