جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, یزد  »   مشاهده ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور مروست در استان یزد
29 فروردین 1402 , ساعت 13:29

مشاهده ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور مروست در استان یزد

کار رصد و پایش وضعیت حضور ملخ شکم بادمجانی در شهرستان مروست آغاز شده و درصورت مشاهده افزایش جمعیت این حشره، کارشناسان جهاد کشاورزی مبارزه با آن را آغاز می کنند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور شهرستان مروست در سطحی معادل سه هزار هکتار مشاهده شدند.

مرتضی فتاحی افزود: این نوع ملخ‌های بومی استان است و در صورت وجود شرایط مساعد اقلیمی، جمعیت آنها افزایش می یابد و می توانند برای محصولات کشاورزی خسارت زا شوند.

وی اظهار کرد: کار رصد و پایش وضعیت حضور ملخ شکم بادمجانی در شهرستان مروست آغاز شده و درصورت مشاهده افزایش جمعیت این حشره، کارشناسان جهاد کشاورزی مبارزه با آن را آغاز می کنند.

فتاحی خاطرنشان کرد: بهره‌برداران باید نسبت به پایش این آفت و ملخ نوع مراکشی در مزارع، باغ ها و یا مراتع اطراف مزارع خود اقدام کنند و در صورت مشاهده افزایش جمعیت ملخ‌ها، مراتب را در اسرع وقت به نزدیکترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

مرکز شهرستان مروست در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان یزد قرار دارد و این شهرستان از قطب های مهم کشاورزی در این استان بیابانی است.

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: ۵۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو آلوده به آفت شته روسی در شمال استان نیاز به سمپاشی دارد که ۴۰ ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانست و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان انجام دهند....
مدیریت حفظ نباتات استان اردبیل، شرایط را برای افزایش جمعیت جوندگان مضر، مساعد دانسته و از کشاورزان خواست تا اقدامات لازم را مطابق با توصیه کارشناسان، انجام دهند. مدیریت حفظ ...
معاون وزیر و رئیس سازمان حفظ نباتات كشور در بر راه اندازی آمادگاه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی در استان اردبیل تاکید کرد. حسین رنجبر اقدم در سفر به ...
No Thoughts on مشاهده ملخ‌های شکم بادمجانی در مراتع تنگه ماهور مروست در استان یزد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>