پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران, کرمان  »   لزوم استفاده استاندارد از سموم برای تولید محصولات كشاورزی / ساماندهی پهپادهای سمپاش در حال انجام است
17 خرداد 1402 , ساعت 8:45

لزوم استفاده استاندارد از سموم برای تولید محصولات کشاورزی / ساماندهی پهپادهای سمپاش در حال انجام است

برای صادرات محصولات کشاورزی نباید میزان سموم مجاز باقیمانده از حد استاندارد بیشتر باشد، زیرا باید با صادرات محصولات باکیفیت، بازارهای فروش محصولات کشاورزی را حفظ کرده و در جهت حفظ منافع کشور تلاش کنیم.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این سازمان، دکتر حسین رنجبراقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در نشست ستاد گیاهپزشکی استان کرمان، به برنامه‌های تحقیقاتی انجام شده برای رفع بیماری‌ها و آفات گیاهی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: نماد اقدامات سازمان حفظ نباتات، پایش مراکز فروش سموم و کنترل آفات و بیماری‌هاست که در این راستا لازم است مشکلات فعلی مربوط به بیماری‌ها و آفات گیاهی بررسی و مرتفع شود، تا در سال‌های آینده با مشکلات جدیدتری برخورد نکنیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی پهپادهای سمپاش در حال انجام است و باید از این پهبادها به درستی استفاده شود اظهار داشت: توسعه بی‌رویه کاربرد پهپادها مورد قبول نیست و بخش عمده‌ای از مشکلات فعلی استفاده نادرست از پهباد است.

دکتر رنجبراقدم با اشاره به شناسنامه‌دار شدن محصولات کشاورزی کشور گفت: تخصیص QR کد برای محصولات کشاورزی انجام می‌شود و محصولات ایران شناسنامه‌دار می‌شوند. وی خاطرنشان کرد: در صورتی که استانداردها و پروتکل‌ها رعایت شود محصولات کشاورزی QRکد را دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی گفت: برای صادرات محصولات کشاورزی نباید میزان سموم مجاز باقیمانده از حد استاندارد بیشتر باشد، زیرا باید با صادرات محصولات باکیفیت، بازارهای فروش محصولات کشاورزی را حفظ کرده و در جهت حفظ منافع کشور تلاش کنیم.

به گفته وی، ضروری است محدودیت‌هایی برای کشاورزانی که میزان استاندارد استفاده از سموم را رعایت نمی‌کنند، اعمال شود تا بتوانیم در سال‌های آینده به بازارهای جهانی بیشتری دست یابیم.

دکتر رنجبراقدم اذعان داشت: در مناطقی که مشکلات مربوط به آفات و بیماری‌ها وجود دارد، لازم است پروژه‌های تحقیقی – ترویجی تعریف شود که با انجام این پروژه بتوان به نتایج مطلوب دست یافت و این نتایج را به مزارع انتقال داد.

بنابر این گزارش، نشست ستاد گیاهپزشکی استان کرمان با حضور حسین رنجبراقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، دکتر سالخورده مدیر کل بحران استان کرمان، داوود بیگلری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، زهدی رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان، لطفعلی‌زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی استان، مدیر حفظ نباتات تشکیل شد، مدیران شهرستان‌ها نیز به صورت وبیناری در این جلسه حضور داشتند.

گفتنی است؛ رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سفر به استان کرمان، از آزمایشگاه‌های مدیریت حفظ نباتات استان کرمان نیز بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند کار آزمایشگاه‌های مدیریت حفظ نباتات استان قرار گرفت.

لزوم استفاده استاندارد از سموم برای تولید محصولات کشاورزی

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شرکت‌های واردات و تولید سموم به بهانه ورود سم، مدیریت باغ‌های کشور را در دست گرفته اند و نقش دستگاه های حاکمیتی کم‌رنگ شده است....
No Thoughts on لزوم استفاده استاندارد از سموم برای تولید محصولات کشاورزی / ساماندهی پهپادهای سمپاش در حال انجام است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>