آفت ناشناخته بلای جان نخلستان های بم
آفت ناشناخته بلای جان نخلستان های بم

آفتی ناشناخته بیش از یکماه است که در باغ ها و نخلستان های شهرستان بم شیوع یافته و نخل کاران و کشاورزان را نگران کرده است. این آفت بیشتر برگهای درخت خرما را خشک کرده و علت ان هنوز معلوم‌ نیست.این آفت‌ ممکن است به درخت خرما و محصول امسال ضرر جبران ناپذیری برساند و […]

آفتی ناشناخته بیش از یکماه است که در باغ ها و نخلستان های شهرستان بم شیوع یافته و نخل کاران و کشاورزان را نگران کرده است.

این آفت بیشتر برگهای درخت خرما را خشک کرده و علت ان هنوز معلوم‌ نیست.
این آفت‌ ممکن است به درخت خرما و محصول امسال ضرر جبران ناپذیری برساند و به گفته کارشناسان کشاورزی این آفت اولین بار در باغات و نخلستان های بم دیده شده است.

خانم ناظمی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: عارضه خشک شدن برگهای درخت خرما متاسفانه امسال شدت گرفته است و دلایل مختلفی میتواند باعث این آفت ناشناخته باشد.

وی افزود: محققان جهاد کشاورزی با همکاری مرکز تحقیقات در حال تحقیق و بررسی این موضوع هستند.

ناظمی گفت: آزمایشات کلی از برگ و خاک نمونه برداری شده و تا حصول نتیجه نهایی شش ماه طول می کشد که مشخص شود علت خشک شدن برگهای درختان بیماری است یا عوامل فیزیولوژی دیگر در این امر دخیل است.

وی بیان کرد: امیدواریم‌ بتوانیم هر چه سریعتر عامل این آفت را شناسایی کنیم‌ و بتوانیم با سم‌پاشی این مشکل کشاورزان را رفع کنیم.