ممنوعیت ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان + فیلم
ممنوعیت ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان + فیلم

ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص آفت مخرب سوسک سرخرطومی حنایی خرما و دستور سازمان حفظ نباتات کشور در این زمینه ، ورود […]

ورود هر گونه پاجوش خرما به خوزستان حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان ، مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت : با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص آفت مخرب سوسک سرخرطومی حنایی خرما و دستور سازمان حفظ نباتات کشور در این زمینه ، ورود هر گونه پاجوش خرما به استان‌های غیر آلوده شامل خوزستان، اصفهان، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، سمنان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان و یزد حتی در صورت اخذ گواهی بهداشت ممنوع است .

حسن دشتی نژاد بیان کرد: با توجه به آلودگی این آفت در برخی استان‌ها و کشور‌های همسایه ، جلوگیری از ورود این آفت به خوزستان مهمترین اولویت برای پیشگیری از شیوع آن و به عنوان پدافند غیر عامل ضروری است.

وی اظهار داشت: شناخت این آفت و راههای پیشگیری از ورود آن در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی ترویجی توسط کارشناسان به کشاورزان منطقه آموزش داده می‌شود.

همچنین نصب بنر، توزیع تراکت و بروشور، ارسال بنر‌های هشدار در فضای مجازی به نخلداران، ردیابی و پایش از طریق نصب تله‌های فرومونی توسط واحد حفظ نباتات، ممنوعیت ورود پاجوش از طریق پست و قرنطینه گیاهی از جمله تمهیدات برای کاهش خطر ورود این آفت به خوزستان است.

.