آفت مگس مدیترانه‌ای مهمان ناخوانده باغات رابر + فیلم
آفت مگس مدیترانه‌ای مهمان ناخوانده باغات رابر + فیلم

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان، ایمان کریم قاسمی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفت‌های بخش کشاورزی است که دامنه میزبانی وسیع، قدرت […]

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است.

به گزارش خبر گزاری صداو سیمای مرکز کرمان، ایمان کریم قاسمی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از آفت‌های بخش کشاورزی است که دامنه میزبانی وسیع، قدرت تولید مثل و انتشار بالا و توانایی حشره بالغ برای بقا در شرایط آب و هوایی بسیار سخت برای چندین ماه را دارد.

وی افزود: مگس میوه مدیترانه‌ای یکی از ۱۰ آفت مهم خسارت بار کشاورزی است و باغداران با روش‌های کنترلی از جمله استفاده از تله‌ها، طعمه پاشی و سایر روش‌های مبارزه با این آفت تا حدی موفق به مهار و کاهش مگس مدیترانه‌ای در باغ‌ها شده‌اند اما این مهم نیازمندمشارکت همگانی و همکاری کشاورزان با کارشناسان این اداره است.

آقای آقاملایی فرمانداررابر هم با اشاره به اهمیت ریشه کنی آفت مگس مدیترانه ای گفت: این آفت یک حمله بیوتروریستی است که باعث شده دسترنج چندین ساله کشاورزان به هدربرود.

وی درهمین راستا از اختصاص اعتباربه حوزه کشاورزی جهت ریشه کنی این آفت در سطح شهرستان خبرداد و افزود: باتوجه به هجم بالای خسارت می طلبد ستاد پدافند غیرعامل این مهم را در دستورکار قرار دهد و مسیولین جهاد کشاورزی استان اعتبارات خوبی به شهرستان رابر اختصاص دهند تا کارشناسان به کمک کشاورزان با مشارکت همگانی نسبت به ریشه کنی این آفت اقدام کنند.

.