توزیع ۴۰ هزار تریکوکارت بین کشاورزان بهشهری
توزیع ۴۰ هزار تریکوکارت بین کشاورزان بهشهری
برای مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج در 400 هکتار شالیزار شهرستان بهشهر 40 هزار عدد تریکوکارت حاوی زنبور تریکوگراما بین شالیکاران این شهرستان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: برای مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج ۴۰ هزار عدد تریکوکارت حاوی زنبور تریکوگراما بین شالیکاران این شهرستان در حال توزیع است.

به گزارش خبر گیاه پزشکی ایران، غلامرضا قنبری اظهار کرد: برای مبارزه بیولوژیک با آفت کرم ساقه خوار برنج در ۴۰۰ هکتار شالیزار شهرستان بهشهر ۴۰ هزار عدد تریکوکارت حاوی زنبور تریکوگراما بین شالیکاران این شهرستان در حال توزیع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر با بیان اینکه با هدف کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج در ۴۰۰ هکتار از شالیزارهای این شهرستان زنبور تریکو گراما توزیع می شود، تصریح کرد: برای هر هکتار اراضی شالیزاری ۱۰۰ عدد تریکوکارت با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و اتاق اصناف کشاورزی این شهرستان تحویل کشاورزان می‌شود.

قنبری گفت: استفاده از روش بیولوژیک در کنترل آفات از روش‌های مرسوم در کنترل، پاک بوده و نقش بسزایی در حفظ زیست بوم و توسعه پایدار کشاورزی و تولید محصول سالم و حفظ محیط زیست دارد.

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران