خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان قزوین
خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان قزوین

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات و سردرختی‌های استان خبر داد. نیازعلی ابراهیمی‌پاک در این باره اظهار داشت: براساس آمارهای به‌دست آمده در سال زراعی جاری سرمازدگی بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان قزوین وارد کرد. وی بیان کرد: خوشبختانه […]

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از خسارت ۲۹۰ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات و سردرختی‌های استان خبر داد.

نیازعلی ابراهیمی‌پاک در این باره اظهار داشت: براساس آمارهای به‌دست آمده در سال زراعی جاری سرمازدگی بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان استان قزوین وارد کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در مجموع باغات استان قزوین که بیش از ۷۵ هزار هکتار بوده به باغات انگور استان خسارت وارد نشد اما سردرختی‌ها از جمله بادام، شلیل و هلو دچار خسارت و سرمازدگی شدند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان این مطلب که خسارت کشاورزان از طریق بیمه پرداخت می‌شود، تصریح کرد: خسارت کشاورزانی که باغات و محصولات خود را بیمه کرده بودند، پرداخت خواهد شد و این امر نشان ‌دهنده اهمیت بیمه محصولات کشاورزی است که باید مورد توجه کشاورزان قرار گیرد تا نسبت به ابن امر اقدام کنند.

ابراهیمی‌پاک عنوان کرد: در سال زراعی جاری دو مرحله سرمازدگی در استان قزوین در تاریخ ۲۹ اسفند و ۱۳ فروردین ماه پدید آمد که در هر دو مرحله هواشناسی کشاورزی به‌موقع پیش‌بینی کرده و توصیه‌های لازم به کشاورزان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی در مجموع به سه دسته زراعی، باغی و دامی ‌و طیوری تقسیم می‌شوند که بیشترین سرمازدگی در محصولات باغی مشاهده می‌شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/rnbIKd