نخل داران با راه های مقابله با خشکیدگی خوشه خرما آشنا شدند
نخل داران با راه های مقابله با خشکیدگی خوشه خرما آشنا شدند
این کارگاه برای آشنایی کشاورزان با عوامل بازدارنده از خشکیدگی خوشه خرما در حفار شرقی برگزار شد و ۱۵ نفر از کشاورزان در این باره آموزش دیدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری کارگاه اموزشی آشنایی با خشکیدگی خوشه خرما در دهستان حفار شرقی این شهرستان خبر داد و گفت: این کارگاه برای آشنایی کشاورزان با عوامل بازدارنده از خشکیدگی خوشه خرما در حفار شرقی برگزار شد و ۱۵ نفر از کشاورزان در این باره آموزش دیدند.

یاسر شریفی با اشاره به گرمای هوا در چند روز اخیر و احتمال خشکیدگی خوشه خرما گفت: عواملی چون تغییرات اقلیمی، تناسب بین تعداد خوشه و تعداد برگ‌های درخت، استفاده از شاخه‌های خشک در کف باغ به‌ عنوان مالچ و جلوگیری از تبخیر آب، شخم سطحی کف باغ با دیسک برای از بین رفتن لوله مویین خاک می‌تواند در جلوگیری از خشکیدگی خوشه خرما تاثیرگذار باشد.

وی افزود: تغدیه اصولی بعد از برداشت میوه، تغدیه تکمیلی با کود‌های npk و ریزمغذی در زمان سمپاشی علیه کنه تارعنکبوتی و استفاده از پنگ پوش که باعث ایجاد حالت نیم سایه و رطوبت در اطراف خوشه می‌شود، از دیگر موارد قابل توصیه برای جلوگیری از خشکیدگی خوشه خرما است.

  • منبع خبر : سازمان جهاد کشاورزی خوزستان