افزایش سطح کشت به روش سایبان در استان قزوین / کشت زیر سایبان ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی
افزایش سطح کشت به روش سایبان در استان قزوین / کشت زیر سایبان ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی
در سال گذشته ۱۲ هکتار از مزارع استان با روش سایبان کشت شده بود که امسال این میزان به ۶۰ هکتار افزایش یافته است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین امسال ۶۰ هکتار از مزارع استان با روش سایبان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است.

علی راه انجام با بیان اینکه استان قزوین یکی از استان‌های پیشرو در کشور در اجرای این طرح است، گفت: در سال گذشته ۱۲ هکتار از مزارع استان با روش سایبان کشت شده بود که امسال این میزان به ۶۰ هکتار افزایش یافته است.

وی افزود: استان قزوین به جهت استفاده از ارقام جدید، روش‌های نوین و کشت در سایبان توانسته عملکرد بالایی در مزارع داشته باشد.

علی راه انجام گفت: حفظ رطوبت خاک، جلوگیری از شدت تابش نور خورشید، کاهش مصرف آب و جلوگیری از حوادث غیرمترقبه شامل تگرگ، رگبار و باران‌های تند و همچنین جلوگیری از ورود آفات و پرندگان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش قدرت رشد گیاه و افزایش مدت زمان برداشت اقتصادی از مزایای اجرای این طرح و کشت به روش سایبان است.

وی افزود: کشت محصول با روش سایبان به مانند کشت محصولات گلخانه‌ای انجام می‌شود و هزینه‌های تولید با افزایش تولید کاهش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: بر اساس برنامه ابلاغی و الگوی کشت امسال پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گوجه فرنگی رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۴۵۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی از این مزارع تولید شود که بیش از ۵ درصد تولید آن در فصل پاییز خواهد بود.

  • منبع خبر : سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین