گزارش وضعیت مبارزه با عوامل خسارت زای گندم در کشور
گزارش وضعیت مبارزه با عوامل خسارت زای گندم در کشور
از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون عمليات مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو در کشور از مرز يک ميليون و 654 هزار هکتار گذشت.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) و به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ نباتات کشور، از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا کنون عملیات مبارزه با آفت سن در مزارع گندم و جو در کشور از مرز یک میلیون و ۶۵۴ هزار هکتار گذشت. از این سطح مبارزه ۸۸۰ هزار و ۵۴۱ هکتار مربوط به مرحله سن مادر و ۷۷۴ هزار و ۱۵۷ هکتار مربوط به مرحله پوره (نوزادی) آفت می باشد.

در خصوص علف های هرز گندم اعم از گندم آبی و دیم تا کنون در سطح سه میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۱۴ هکتار مبارزه شیمیایی صورت گرفته که در بیشتر استان ها به مرحله نهایی رسیده است.

همچنین سطح مبارزه با بیماری های گندم و جو در کشور تا این تاریخ، مجموعاً ۳۹۶ هزار و ۲۰۸ هکتار می باشد که این بیماریها عمدتاً عبارتند از زنگ زرد، زنگ قهوه ای، زنگ سیاه، فوزاریوم خوشه و سایر بیماریها از قبیل سفیدک سطحی و سپتوریوز و لکه خرمایی.

در خصوص آفات دیگر گندم به جز سن که عمده آن عبارتند از مینوز برگ خوار، شته گندم، سوسک سیاه و … نیز در مجموعه در سطح ۱۸۴ هزار و ۷۱ هکتار مبارزه صورت پذیرفته است.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/5C5cuI