پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   داده های ایستگاه های هواشناسی هر ساعت مخابره می شود
20 مرداد 1395 , ساعت 12:29

رئیس اداره جهاد کشاورزی سازمان هواشناسی:

داده های ایستگاه های هواشناسی هر ساعت مخابره می شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی سازمان هواشناسی گفت: داده های 413 ایستگاه هواشناسی هر ساعت یا کمتر از آن به مرکز مخابره می شود تا براساس آن آخرین وضعیت هواشناسی تجزیه و تحلیل شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی سازمان هواشناسی گفت: داده های ۴۱۳ ایستگاه هواشناسی هر ساعت یا کمتر از آن به مرکز مخابره می شود تا براساس آن آخرین وضعیت هواشناسی تجزیه و تحلیل شود.

مسعود حقیقت روز چهارشنبه اظهار کرد: در این ایستگاه ها شاخص های نظیر دما، بارش، رطوبت، سمت و سوی باد، نماد اعماق خاک و دمای سطح خاک یادداشت برداری می شود.
وی با بیان اینکه پنج هزار ایستگاه هواشناسی در کشور در گرایش های مختلف وجود دارد، اظهار کرد: علاوه بر این دو هزار و ۵۰۰ ایستگاه باران سنجی نیز در کشور فعال است که در این ایستگاه ها فقط مقدار بارندگی اندازه گیری می شود.
وی از ۲۵۰ ایستگاه اقلیم شناسی در استان خبر داد و گفت: برای اینکه بتوانیم بخش کشاورزی را دقیق و مراحل رشد گیاه را پایش کنیم حدود ۴۵ مرکز تحقیقات هواشناسی کشاورزی در کشور داریم که هم مراحل رشد گیاه و هم پارامترهای آب و هوایی را اندازه گیری می کنند و از این طریق به کشاورز کمک می شود.
حقیقت با بیان اینکه استان خراسان شمالی این نوع ایستگاه را ندارد افزود: قرار است بزودی در منطقه شیروان یا فاروج این عملیات انجام گیرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه ۱۳ ایستگاه جو بالا در کشور وجود دارد گفت: این ایستگاه ها در سطح زمین تا سطوح فوقانی جو یا جو ارتفاع بالا را پایش می کنند که ۹ راهدار دارد که به شکل شعاع ۲۰۰ کیلومتر وضع جوی منطقه را رصد می کند.
حقیقت افزود: همچنین ۹ ایستگاه گرد و خاک و آلودگی وجود دارد که بحث آلودگی و ذرات معلق جو را پایش می کند و در مجموع ایستگاه های متنوع دیگری است که هدف همه ایستگاه ها این است تا بتوانیم جو اطراف ایران و خود ایران را پایش کنیم.
وی با بیان اینکه کشاورز استفاده بهینه از شرایط اقلیمی را می خواهد افزود: کشاورز خواهان آب و هوا، شرایط و بارش خوب است.
حقیقت گفت: براساس نظر خواهی از استان ها و مطالعاتی که انجام شده در برنامه ششم پیش بینی کردیم چند ایستگاه هم دیدی، ایستگاه هواشناسی کشاورزی، ایستگاه جو باران و … را راه اندازی کنیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/MYfQ6I

خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

سرمای شدید و بی سابقه به ۱۵۰۰هکتار از مزارع سیب زمینی، خیار سبز، کدو، بادمجان بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد و #سرمازدگی در مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان عنبرآباد ...
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از نصب سه دستگاه "دیتالاگر" برای ثبت داده‌های هواشناسی و اجرای پروژه‌های پیش‌آگاهی کشاورزی در این منطقه خبر داد. سعید برخوری روز شنبه در ...
افت شدید دمای هوا سبب سرمازدگی محصولات سبزی و صیفی در شرق هرمزگان و وارد آمدن میلیاردها ریال خسارت به کشاورزان شده است. رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی هرمزگان ...
وزیر جهاد کشاورزی "اصول پیشگیری از خسارت‌زایی سرمازدگی در بخش کشاورزی" را ابلاغ کرد وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای خطاب به مدیران ستادی و استانی این وزارت، «اصول و مبانی ...
No Thoughts on داده های ایستگاه های هواشناسی هر ساعت مخابره می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>