پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, کرمانشاه  »   جیرجیرک‌ها دست از سر قصرشیرین برداشتند
25 مرداد 1395 , ساعت 11:44

جیرجیرک‌ها دست از سر قصرشیرین برداشتند

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه جیرجیرک‌ها به طور کامل در این شهرستان از بین رفتند، گفت: خوشبختانه هجوم جیرجیرک‌ها هیچ آسیبی به باغات و کشاورزی شهرستان وارد نکرده است.

مرادعلی تاتار با اشاره به هجوم اخیر جیرجیرک‌ها به شهرستان قصرشیرین، اظهار کرد: این اولین بار بود که هجوم جیرجیرک‌ها را داشتیم و دلیل آن نیز تغییرات آب و هوایی و بارندگی‌های فراوان امسال بود و در سال‌های گذشته هرگز شاهد وقوع چنین پدیده‌ای نبودیم.

وی ادامه داد: جیرجیرک‌ها هیچ ضرری برای بخش کشاورزی و باغات نداشتند، چون این فصل زمان گل‌دهی میوه‌ها و یا برداشت محصولات کشاورزی نبود.

به گفته این مسئول، تنها مشکل سر و صدای جیرجیرک‌ها و وارد شدن آنها به خانه‌های مردم بود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تصریح کرد: با مبارزه‌ای که با این موجودات انجام شده به طور کامل از بین رفتند و دیگر مشکلی در قصرشیرین وجود ندارد.

تاتار با بیان اینکه از زمان هجوم جیرجیرک‌ها جلسات و کارگروه‌های متعددی با حضور دستگاه‌های مربوط مانند بهداشت محیط، جهاد کشاورزی، محیط زیست و … تشکیل شد، افزود: در این جلسه به این نتیجه رسیدیم که در برخی از نقاط با سمپاشی با جیرجیرک‌ها مقابله کنیم.

وی یادآوری کرد: با وجود اینکه راضی به سمپاشی نبودیم، مجبور شدیم در برخی از مناطق برای مقابله با جیرجیرک‌ها از سم استفاده کنیم و شاهد خروج کامل جیرجیرک‌ها از قصرشیرین باشیم.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/D5ZVpS

خبرگزاری ایسنا

مطالب مرتبط

حشراتی عجیب و نادر با عمر کم و به گفته مردم بومی با فواید بسیار که در بیابان های اطراف کرمان از جمله شهربابک، زیدآباد و سیرجان دیده می شوند، توجه بسیاری را به خود ...
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: سم‌پاشی جیرجیرک‌های قصرشیرین تلفات پرندگان را در پی خواهد داشت. کاظم علیزاده با اشاره به این‌که اخیرا جیرجیرک‌ها به قصرشیرین هجوم آورده‌اند و ...
شهرستان مرزی قصرشیرین که این روزها گرمای طاقت فرسای مرداد و در اصطلاح محلی «خرما پزان» را سپری می کند، چند روزی است که در محاصره جیرجیرک ها قرار گرفته و هجوم این حشره در ...
شهرستان مرزی قصرشیرین که این روزها گرمای طاقت فرسای مرداد و در اصطلاح محلی «خرما پزان» را سپری می کند، چند روزی است که در محاصره جیرجیرک ها قرار گرفته و هجوم این حشره در ...
No Thoughts on جیرجیرک‌ها دست از سر قصرشیرین برداشتند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>