کنترل مگس های سفید بر عهده جهاد کشاورزی است
کنترل مگس های سفید بر عهده جهاد کشاورزی است

مدیر عامل سازمان پارکها گفت: کنترل مگس های سفید بالک بر عهده جهاد کشاورزی و دستور العمل مبارزه با آن برعهده سازمان حفظ نباتات و مسئولیت اجرا بر عهده شهرداری تهران است. علی محمد مختاری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سفید بالکها حشراتی از آفت درجه دو هستند که آفت جالیزی […]

مدیر عامل سازمان پارکها گفت: کنترل مگس های سفید بالک بر عهده جهاد کشاورزی و دستور العمل مبارزه با آن برعهده سازمان حفظ نباتات و مسئولیت اجرا بر عهده شهرداری تهران است.
علی محمد مختاری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: سفید بالکها حشراتی از آفت درجه دو هستند که آفت جالیزی و در مزارع است.

وی با بیان اینکه این آفتها در سال گذشته خیلی بودند گفت: خوشبختانه با جلسات کارشناسی با جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات توانستیم جمعیت آنها را کنترل و کاهش چشمگیری داشته باشیم.

وی افزود: امسال تعداد این سفید بالکها بسیار کم است اما از ۱۵ روز گذشته در دو نقطه منطقه ۶ و ۱۱ مشاهده شد که با آب شویه و نصب برچسب های زردرنگ توانستیم کنترل کنیم .

مدیر عامل سازمان پارکها ادامه داد: سمپاشی امکان پذیر نیست زیرا باعث آلودگی محیط زیست می شود اما سفید بالکها برای فضای سبز و انسانها هیچ خطری ندارد.

وی افزود: برای ریشه کنی سفید بالکها نیاز است که نهادها و سازمان هایی که دارای فضای سبز هستند نیز همکاری کنند و اجازه بدهند که در این فضاها نیز آب شویه انجام شود.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/O2KWr3