بازدید تیم کارشناسی از مزارع کشاورزی در هیرمند
بازدید تیم کارشناسی از مزارع کشاورزی در هیرمند

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال هجوم ملخ‌های آسیایی تیم کارشناسی که از تهران به منطقه سیستان اعزام شده‌اند در حال بازدید از مزارع کشاورزی در هیرمند هستند. غلامحسین تیموری اظهار کرد: به دنبال هجوم ملخ‌های آسیایی، صبح امروز تیم کارشناسی به منطقه سیستان اعزام شده‌اند در حال بازدید از […]

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به دنبال هجوم ملخ‌های آسیایی تیم کارشناسی که از تهران به منطقه سیستان اعزام شده‌اند در حال بازدید از مزارع کشاورزی در هیرمند هستند.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: به دنبال هجوم ملخ‌های آسیایی، صبح امروز تیم کارشناسی به منطقه سیستان اعزام شده‌اند در حال بازدید از مزارع کشاورزی در هیرمند هستند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: نتیجه بررسی‌ها آسیایی بودن این ملخ‌ها را اثبات کرده، این ملخ در فاز مهاجری قرار دارد و از یک نقطه به این نقطه آمده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که از آن طرف افغانستان آمده و از آنجائیکه تازه به منطقه ما رسیده می‌توان از پیشروی آن به سایر نقاط جلوگیری کرد که راه مقابله به صورت شیمیایی است.

تیموری گفت: نتیجه بررسی‌های این تیم کارشناسی و مسؤولان مربوطه تا عصر امروز متعاقبا اعلام خواهد شد.

از چند روز گذشته دسته‌هایی از ملخ در اراضی جنگلی و مرتعی تالاب هامون در حاشیه مرز مشاهده شده است.

این ملخ‌های آسیایی هنوز به سایر شهرستان‌های منطقه سیستان نرسیده‌ و در حاشیه تالاب هامون جولان می‎دهند.

 

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/bOmM2J