پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   علف‌های هرز خسارت زیادی به سویا وارد می سازند
28 تیر 1395 , ساعت 10:22

مدیر جهاد کشاورزی ساری:

علف‌های هرز خسارت زیادی به سویا وارد می سازند

مدیر جهاد کشاورزی ساری گفت: علف‌های هرز سبب کاهش عملکرد و کیفیت محصولات زراعی می‌شود.

 

طهمورث قاسم‌نژاد، مدیر جهاد کشاورزی ساری بر مدیریت علف‌های هرز برای جلوگیری از کاهش عملکرد و کیفیت محصولات زراعی تأکید کرد و گفت: علف‌های هرز سبب کاهش عملکرد و کیفیت محصولات زراعی می‌شود.

وی افزود: علف‌های هرز مهم‌ترین مسئله‌ای است که زراعت دانه روغنی سویا را تهدید می‌کند و سبب خسارت شدید بر عملکرد این محصول می‌شود، به‌طوری که مهار علف‌های هرز از مهم‌ترین موفقیت‌ها در این زراعت محسوب می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه خسارت علف‌های هرز بستگی به نوع علف هرز و تراکم آن دارد، ادامه داد: دوره حساس کنترل علف هرز در مزارع سویا ۴ تا ۶ هفته بعد از کاشت است و در صورت عدم کنترل علف‌های هرز در این زمان خسارت زیادی به محصول وارد می‌شود.

قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه علف‌های هرز سویا به پهن برگ‌ها و باریک برگ‌ تقسیم می‌شود، گفت: گاو پنبه، تاج خروس، پیچک صحرایی، قیاق، سوروف، مرغ و جگن‌ها از علف‌های هرز قابل رویش در مزارع سویاست.

وی اضافه کرد: مبارزه مکانیکی با وجین‌دستی و استفاده از فوکا یا رتیواتر در بین ردیف‌های سویا و در مبارزه زراعی مانند تناوب، آیش و تاریخ کاشت از راه‌های کنترل علف های هرز در مزارع سویاست.

مدیر جهاد کشاورزی ساری خاطرنشان کرد: مبارزه شیمیایی در مزارع سویا با استفاده از علفکش‌های قبل از کشت سویا صورت گرفته و آن‌ را با خاک مخلوط و بعد از یک هفته، کاشت انجام می‌شود و یا از علفکش‌هایی که بعد از سبز شدن محصول و علف هرز در پهن برگ و باریک برگ مورد استفاده قرار می‌گیرد، مصرف شود.

 

لینک کوتاه: http://goo.gl/NMREBm

خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

نتایج یک مطالعه که توسط بنیاد جهانی طبیعت (WWF) انجام شده نشان می دهد که تقاضا برای استفاده از حشرات در تغذیه دام، طیور و آبزیان در بریتانیا می تواند تا سال 2050 ...
پژوهشگران دانشگاه کمبریج نوعی پلاستیک تجزیه پذیر سازگار با محیط زیست تولید کرده اند که می‌تواند جایگزین مناسبی برای پلاستیک‌های متداول باشد که باعث آلودگی محیط زیست می شوند. این ...
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر رفع موانع همکاری های تحقیقاتی در زمینه ۲۸ پروژه مشترک بخش کشاورزی میان ایران و چین تاکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع ...
یکی از ایالت های کشاورزی برزیل به منظور افزایش بهره وری محصولات خود و کاهش هزینه های مربوط به مبارزه با آفات و بیماریها، از تجهیزات 5G (نسل پنجم) شرکت هواوی استفاده می ...
No Thoughts on علف‌های هرز خسارت زیادی به سویا وارد می سازند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>