اعتراض مونسانتو به عدم تجدید مجوز علف کش گلایفوسیت
اعتراض مونسانتو به عدم تجدید مجوز علف کش گلایفوسیت

کمیسیون اروپا بالاخره تصمیم به تمدید مجوز علف کش گلایفوسیت برای ۱۸ ماه دیگر یعنی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی گرفت. این تصمیم با اعتراض شدید شرکت مونسانتو مواجه شده است. به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، در رای گیری که اعضای اتحادیه اروپا برای تمدید مجوز گلایفوسیت که در پایان ماه ژوئن سال جاری به […]

کمیسیون اروپا بالاخره تصمیم به تمدید مجوز علف کش گلایفوسیت برای ۱۸ ماه دیگر یعنی تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی گرفت. این تصمیم با اعتراض شدید شرکت مونسانتو مواجه شده است.
به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir)، در رای گیری که اعضای اتحادیه اروپا برای تمدید مجوز گلایفوسیت که در پایان ماه ژوئن سال جاری به اتمام می رسید انجام دادند اکثریت مخالف یا موافق به دست نیامد و  مجوز علف کش به طور موقت تمدید شد.

در واکنش به تصمیم کمیسیون  اروپا دکتر فیلیپ میلر، نایب رئیس شرکت مونسانتو از رفتار اعضای کمیسیون اظهار ناراحتی و ناامیدی کرده و به شدت به اعضای اتحادیه برای نرسیدن به رای اجماعی حمله کرده است.

رای کمیسیون اروپا به تمدید موقت مجوز علف کش گلایفوسیت حاکی از آن است که مصرف کنندگان اروپایی می توانند به این ترکیب در بازار دسترسی داشته باشند تا زمانی که تصمیم نهایی اتخاذ و راه حل طولانی مدت برای این مناقشه یافت شود.

به گفته دکتر میلر شواهد علمی بسیاری وجود دارد و بسیاری از آژانس های تنظیم مقررات در اروپا بر بی خطر بودن گلایفوسیت اذعان داشته اند.

وی اظهار داشت: کشاورزان و دیگر مصرف کنندگان به مدت ۴۰ سال به این علف کش به عنوان راه حلی بی خطر، موثر و کم هزینه برای کنترل علفهای هرز تکیه داشته اند و از نظر ما این ترکیب حایز تمام شرایط لازم برای تجدید مجوز تحت قوانین و مقررات اروپا  بود.

وی همچنین از این که کشورهای عضو نتوانسته اند به اکثریت موافق یا مخالف به نفع یا برعلیه پیشنهاد تمدید مجوز برای ۱۸ ماه برسند نیز انتقاد کرده است و اظهار کرده که ما از کمیسیون اروپا می خواهیم که بدون هیچ تاخیری نسبت به تجدید مجوز علف کش اقدام نماید.

لینک کوتاه خبر: http://goo.gl/pSO66e