موفقیت باغدار دارابی در اجرای باغ الگویی خرما و مهار آفت نخل خرما
موفقیت باغدار دارابی در اجرای باغ الگویی خرما و مهار آفت نخل خرما
باغدار دارابی با اجرای باغ الگویی خرما موفق به پیشگیری و کنترل شیوع آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: اقدام خوب تولیدکننده باغ الگویی خرما در شهرستان داراب در رعایت ضوابط بهداشتی و پیشگیری از شیوع آفت سرخرطومی حنایی خرما در این نخلستان قابل قدردانی است.

مجتبی دهقان پور در بازدید مریم جلیلی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور از باغ ها، نخلستان ها و مزارع ذرت شهرستان داراب گفت: این باغ ها الگوی مناسبی در قالب مدرسه در مزرعه برای یادگیری سایر کشاورزان از اقدامات خوب انجام شده است که می تواند به بهره وری بیشتر آنها کمک کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باغ الگویی خرما واقع در منطقه فسارود شهرستان داراب با ۱۰ هکتار نخلستان و تولید سالانه بیش از ۷۰ تن خرما رقم تجاری پیارم با صادرات ۵۰ درصد آمحصول تولیدی با رعایت اصول بهداشتی باغ مانع از شیوع آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما در درختان نخل شده است.

دهقان پور به اقدامات انجام شده در زمینه پایش و مبارزه با آفت کرم برگخوار پاییزه هم در مزارع ذرت شهرستان داراب اشاره کرد و گفت: در بازدید از مزارع ذرت این شهرستان شاهد کنترل و جلوگیری از گسترش این آفت در مزارع بودیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خاطر نشان کرد: اقدامات دانش بنیان در زمینه کشاورزی می تواند به افزایش بهره وری در واحد سطح کمک کند و باعث کنترل عوامل تهدید کننده تولیدات کشاورزی ما شوند.

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما