محلول پاشی ۲۰۰۰ هکتار شالیزار فریدونکنار با پهپاد
محلول پاشی ۲۰۰۰ هکتار شالیزار فریدونکنار با پهپاد
این شهرستان در حال حاضر دارای 10 فروند پهپاد کشاورزی است و تاکنون بیش از دو هزار هکتار اراضی شالیزاری با استفاده از پهپاد، محلول پاشی با کود و سموم قارچ کش و حشره کش شد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار از محلول پاشی دو هزار هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان با پهپاد خبر داد.

حمیدرضا معماریان از محلول پاشی بیش از دو هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان فریدونکنار در فصل زراعی سال جاری تاکنون خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار افزود: به منظور اجرای عملیات مبارزه با عوامل خسارت زای اراضی شالیزاری، ۱۰ فروند پهپاد سمپاش در کنار سایر سمپاش‌ها در این شهرستان فریدونکنار بکارگیری شد.

این مسوول تصریح کرد: در این روش بهره وری در هکتار افزایش و بیش از ۱۵ درصد خسارت ناشی از نیروی انسانی و سایر سمپاش ها در روش سمپاشی سنتی حذف می‌شود.

وی به مزایای استفاده از پهپاد‌ها برای تحلیل و تجزیه زمین‌های کشاورزی، نظارت مزارع، سمپاشی مزارع با حجم آب بسیار کمتر، آبیاری مزارع، ارزیابی سلامت محصولات، سهولت در کاربری، پوشش زمین‌های بیشتر با قیمت کمتر و کاهش مقدار نفوذ مواد شیمیایی به آب‌های زیرزمینی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این شهرستان در حال حاضر دارای ۱۰ فروند پهپاد کشاورزی است و تاکنون بیش از دو هزار هکتار اراضی شالیزاری با استفاده از پهپاد، محلول پاشی کود و سموم قارچ کش و حشره کش شد.

  • منبع خبر : سازمان جهاد کشاورزی مازندران